AgnesochSigne.blogg.se

I alla världens hörn

Kaffeplantage nästa!

Publicerad 2013-06-06 17:08:10 i

Hej hej bloggen!

Nu ligger vi i sängen här i monteverde igen, vi har precis ätit frukost, goda mackor och bananpannkakor med kokossmörja på, mums! Äckligt och svagt kaffe dock, vilket det har varit sen vi lämnade USA! Vi gick till och med till donken för att försäkra oss om gott kaffe, men det var mer socker än kaffe i, så det gjorde ingen skillnad. :(

Dock, så kommer det om ungefär 1 timme en buss och hämtar oss för att sedan köra oss till en kaffe och kakao-plantage. Mycket provsmakning har vi hört. Så då kanske koffeinbehovet kan stillas lite! :)

I staden monteverde händer inte så jättemycket, rätt lugn stad men med god mat! Mycket turistaffärer och liknande. Igår köpte vi hem ost, baguette, kex och vin och åt middag i sängen. Härligt!

Igår, var vi så nära att flyga som en människa kan. Jag ska kolla om jag har någon bra bild, annars får ni se videor när vi kommer hem! Jättekul!

Imorgon, ska vi till stranden. Då blir det nog lite mer surf och bad. Just nu letar vi hotell, det är dyrt vid stranden... I alla fall jämfört med det 60:- hotellet vi bor på just nu!

Det var nog allt jag hade att säga...puss så länge! Agnes hälsar att vi lever!

Kommentarer

Postat av: E.... the secret friend

Publicerad 2013-06-07 00:01:51

Där verkar ni trivas! synd att kaffe inte är så gott...

men om ni hitar något spännande te så vill jag ha det som sovenir

Postat av: B

Publicerad 2013-06-09 20:21:49

Hallo

Kan du laga såna bananpannkakor med kokossmörja på till mig sen Signe? PLZ!

E hälsar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela