AgnesochSigne.blogg.se

I alla världens hörn

Livet

Publicerad 2013-11-26 14:21:56 i Allmänt,

Det är så sjukt jävla kul att vara här. Att få träffa barnen, få vara med kompisar, att åka moped uppe i bergen, att se kilimanjaro på vägen hem när det är molnfritt, att svettas, att tvinga sig i 700 liter vatten om dagen, att verkligen kunna unna sig ledighet på helgerna, att se glada barn, att njuta av gott godis när man väl lyckas få tag på det, att känna sig priviligerad de få timmar det finns el så man i alla fall kan vara kontaktbar på telefon, att verkligen få känna på känslan av att vara en minoritet, att se glada människor, att känna att man hjälper till, att få längta till varmt duschvatten, att lyckas se lyckan i små saker precis som i stora och att verkligen känna att man har sina vänner.

Jag är så otroligt tacksam att få vara här. Och så otroligt glad att jag gjorde det här. Man växer som människa, som person och som individ. På liten och stor nivå. Alla borde åka hit. Alla borde se det som vi ser här. Att varje dag få träffa barnen och varje dag få se lite mer av en verklig värld. Kan alla ni som läser detta lova mig att ni ska göra det här? Ni kommer inte ångra er och ni kommer lära er så otroligt mycket om er själva och om alla andra. Jag har hittat tredje ögat och jag kommer aldrig mer blunda.

Och det här blev helt otroligt djupt. Men var bara tvungen att försöka få er att förstå att det här är något av det sjukaste, roligaste, underbaraste och mest fantastiska någonsin.

Kommentarer

Postat av: Per

Publicerad 2013-11-27 20:32:06

Sorry, att jag inte läst bloggen på länge. Men nu har jag läst alla inläggen. Så häftigt allt låter och så häftigt det ser ut, när man ser bilderna.
Jag förstår att man växer och får nya vinklingar på livet. Ska bli så spännande att höra allt när du kommer hem. Och jag är väldigt avundsjuk på mamma som om en vecka får åka ner till dig

Postat av: FoF

Publicerad 2013-11-29 22:36:53

Hej goa Signe. Det var roligt att läsa och ett fint skrivet reportage. Vi förstår att du verkligen uppskattar vad du gör och vad du får uppleva. Farfar har sett fint foto av dig och ett av barnen på Facebook. Vi mår bra och Stockholm är verkligen julpyntat. Välkommen hem snart. Kram

Postat av: Irene

Publicerad 2013-12-04 09:13:32

Signe!
Du är en häftig tjej med stort hjärta!
Helt underbart att höra och se hur du har det!! Jättekram från oss i Vaxholm❤❤❤

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela