AgnesochSigne.blogg.se

I alla världens hörn

Hallå

Publicerad 2013-10-15 12:27:21 i Allmänt,

Tja!

Nu är vi i arusha och jobbar och står vi. Vi är på två olika barnhem, jag (Signe) är på ett för barn mellan 6 månader och 4 år. Och Agnes är på sitt vanliga med barnen som är runt 8 år :) vi trivs superbra men ses inte så mycket :( vi bor ju tillsammans på vi på kvällarna och ibland på morgonen, men med allt jobb och såååååå hinner vi knappt ses på dagarna. Men det är ju liksom rätt lugnt :D

I helgen ska vi båda till Moshi som är nästa stora stad, Agnes ska till dio som pluggar där nu och jag ska till varma källorna och typ ett vattenfall med de andra svenskarna vi bor med :)

Regnperioden håller på att ta slut, och det märks!!!! Det har blivit så jävla varmt nu och det är så skönt, jag låg ute och solade imorse och klarade typ inte mer än 40 minuter innan jag trodde att jag skulle torka bort. Nu ska jag snart till jobbet! Jag ska först söka lite högskolor till våren, för det är ju sista dagen idag! Agnes har planeringsmöte om sitt barnhem med de andra volontärerna på hennes barnhem.

Bilder är såååååå segt att ladda upp, men vi försöker få med lite små bilder ibland!

Juste, Zanzibar, var mysigt! Vi drack sockerrörjuice och åt bläckfisk och kyckling på några gatukök på en matmarknad vid stranden, badade och sov. Vi var bara där jättekort tid, men det var väldigt kul och spännande ATt se. Puss.

Kommentarer

Postat av: Ellen

Publicerad 2013-10-17 10:57:55

Oooh vilka söta barn:')
Ni är duktiga båda två och jag hoppas ni har det jättebra!:)

Postat av: FoF

Publicerad 2013-10-17 14:51:20

Roligt höra hur ni har det. Förstår att ni gör gott för barnen och att ni själva också har det bra. Bor ni i närheten av era arbetsplatser? Är maten god? Åker ni buss när ni ska förflytta er? Kram

Postat av: Per Svangren

Publicerad 2013-10-19 09:33:17

Härligt det låter även om det känns lite väl varmt. Fast här är det typ nästan minus idag. Snö i Enköping, så snart är det väl här också.
Ha det så jätteskönt ni kan

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela